Mamman i en familj döms till livstid för ett mord hon inte har begått. Pappan, som är den enda som tror på hennes oskuld, planerar att frita henne så att de kan fly landet tillsammans. Jag vet inte varför den filmen berör mig så mycket men varje gång den går på tv så måste jag se klart den. Trots att den är nästan tre timmar lång. Trots att jag sett den flera gånger innan. Vad är det som fångar mig? Varför blir jag så tagen?

Alma sover brevid mig i soffan, det är reklam och jag tänkte visa lite bilder från senaste veckan.



Första sommarbadet!! För mig och Philip, för Alma var det första badet i en sjö. Moster Maja var badkruka och barnvakt :)



Ja jo nä den här bilden hör inte till vår sommar direkt... Fick den i present från Öland, den påminner mig om att jag vill/ska/kommer skriva en bok någon gång i framtiden. Bob på bilden står symbol för det!


Ett skräckexempel på en höggravid morsa som jag såg i parken idag. Frågade om jag fick ta en bild för att själv framstå som en exemplarisk mamma.


Sen blev det pizzastund i parken, gott! Nu är filmen slut och jag ska bära min lilla minisnarkare till sängen. Jag kom givetvis på varför filmen berör mig så. Den visar att en människa kan vara beredd att göra precis vad som helst för sin familj. Och det i sin tur visar att det är en värld skapad av och med kärlek som vi lever i. 

Kommentera

Publiceras ej