Idag har jag haft så mycket att vara tacksam över att jag inte vet var jag ska börja. Solen har varit framme hela dagen. Sol, sol, sol efter flera månader av mörker. Så egentligen beror nog hela dagens tacksamhet mest på den lilla detaljen SOL! Det är såklart lättare att se allt genom ett mer positivt filter då. 


Dagen började med att jag hade en stunds egentid och tog mig iväg till Lunds zendojo för att meditera. För att sitta helt stilla i 40 minuter, se men inte titta, höra men inte lyssna, känna men inte reagera. Inte för att stoppa tankarna, utan för att lägga märke till dem. Lära mig att agera istället för att reagera. 


Senare under dagen gick vi promenad i solen alla tre. Efter drygt ett år går jag nu med tom vagn! Hon är så lycklig när hon upptäcker världen 😄 


Vi gick till Stadsparken för att titta på ankorna. "A, a, a, a" säger ankorna (enligt Alma). I Danmark säger de "rapp, rapp" istället för "kvack, kvack". Berättade Rikke för oss. Vi träffade henne och Almas (späd)barndomsvänner David och Noam på barnfesten på mejeriet vi gick till sen. Discolampor, hög bas och hundra överstimulerade skrikande barn. Alma tog inte ett danssteg på 30 minuter, så vi åt pannkakor och gick sen hem. 

Tacksam för en riktig familjedag att minnas imorgon när måndagsångesten smyger på. 

1 kommentarer

Matilda

22 Feb 2015 20:33

Vilken härlig vårdag! :D det ser supermysigt ut!

Kommentera

Publiceras ej