Jag har så mycket bilder från denna härliga och roliga vårdag att jag har svårt att välja ut bara några... Måste minnas min familjs ansiktsuttryck de haft varje gång de tvingats titta på tusen bilder efter att jag kommit hem från nån resa. Bistra uttråkade miner hehe. Så därför har jag sollat och här kommer första bilden: 


Vår! 😄 kanske inte så upphetsande med en bild på blommor men det här är bara en liten liten del av det vackra krokushav som finns i botaniska just nu. Vi tog en promenad i solen, gick på stan (jag letade efter cykelhjälm i storlek Alma, var finns det egentligen??) och sen köpte vi med oss gluten- laktos- och sockerfria bakverk från @rosiescakesandtea och hade picknick i botan. 


Chokladbollar, muffinssemla och kardemummabullar (fast de var köpta på tant gurka). Alma älskar chokladbollarna, har hon kanske fått från moster Matilda.


Alma hade vårspring i benen och plockade pinnar, nötskal och stenar som hon samlade i sina iskalla händer. 


Sen secondhand-fyndade vi fina barnkläder, kuddar och Alma fyndade Pluto. Hellre impulshandla billigt skräp än dyrt skräp är vårt motto. På vägen hem köpte vi med oss afrikansk mat. Så god!! 

Jag är väldigt tacksam över underbara Lund och vi passar på att njuta av att kunna köpa gluten- laktos- sockerfritt, afrikanskt, secondhand m.m. För vart vi än landar framöver kommer det inte kunna slå Lunds utbud. Men istället kommer det förhoppningsvis ge oss det vi saknar nu, närhet till natur. 

Kommentera

Publiceras ej