Min syster har inspirerat mig till att starta en blogg. Ett sätt att föra dagbok, kunna dela vardagen med mina nära och sen se tillbaka och minnas. Och det kanske häftigaste; att kunna överblicka denna sjukt spännande (och läskiga) tid i mitt liv då jag är mitt uppe i att bilda familj! Min andra mest viktigaste familj i livet! 

Jag upptäckte vid bloggskapandet att jag redan hade en blogg, påbörjad för åtta år sen, då inspirerad av min mamma ☺️ så jag kör vidare här, åtta år klokare (?) och en Alma senare. Teman är min grej, så min tanke är att blogga mycket under temat "tacksamhet". Nu himlar mina systrar med ögonen haha! 

Först ut så är jag tacksam för min mamma som kom som en räddande mormor igår och passade Alma när vi som mest behövde det. Philip och jag hade hela kvällen för oss själva, åkte till Malmö, besökte växthus med uråldriga kaktusar och åt tapas på lilla torg. 

Philip trivs bäst när han är bland växter, där han kan lukta på blommorna...

1 kommentarer

Maja

21 Feb 2015 23:07

Tacksamhet låter som ett bra tema :) Mysigt med egentid, blev det tapas på det stället vi var på när vi hade systrahelg? :)

Kommentera

Publiceras ej