Vilken helg! Och den har knappt börjat. Inte särskilt vilosam förstås (det kvittar att vi tjatar om att vi ska taa det luugnt) men väldigt rolig. Igår slutade jag tolv och var först på stan med Emanuel för att fynda 30-årspresent, och jag hittade massa fint... till mig själv. Men Emanuel styrde upp det. På kvällen firade vi Valborg i hjärup, mycket mysigt och Alma trivdes bland alla barn. 

Sen fick Alma stanna där över natten i förebyggande syfte eftersom alla våra grannar skulle ha fest i världens mest lyhörda bostadsrätt. Vi funderade på att ta in på hotell men valde sushi och öronproppar hemma istället. 

Det blev hotellfrukost på scandic istället! Inget wow  men skönt att slippa fixa. Efter det åkte vi och hämtade Alma och vår nya cykel, köpt av snälla svärföräldrar. Äntligen kan vi cykla hela familjen! Alma älskade det och skrek "meeer" varje gång vi stanna. 


"Get your motor running, head out on the highway" sjöng/skrek vi (jag) och kände oss coola i hjälmar. När jag sedan cyklade förbi en polis (en snygg sådan) i stan så tittade han på mig och nickade. Jag tog det som att han var nöjd med mig och mitt ansvarstagande, haha. 

Efter ett lika fint sköna-maj-sjungande i lundagård som vanligt (fast tyvärr utan Alles klagosång) så cyklade vi igenom botaniska och dessa tulpaner. Magisk dag. 

Visst ja, så har vi hunnit med att plantera idag oxå! Hoppas på stor skörd. 

Kommentera

Publiceras ej