På tåget på väg till Småland. Ensam. Det är en ovanlig men inte helt obekväm situation och även om jag kommer sakna ihjäl mig efter Alma och Philip idag och imorgon så är lite egentid precis vad jag behöver. Kunna läsa bok på tåget. Kunna avsluta alla meningar när jag pratar med mamma, pappa och syster. Kanske ta en lång promenad i skogen. Vakna när jag vill imorgon. (Nästan, för imorgon förmiddag ska jag på intervju för ett jobb jag verkligen vill ha.) Sist jag var ifrån Alma en hel natt var för ett år sen, så det var nog dags nu :)


Igår ville jag intensivumgås med min fina familj, men de senaste dagarna har jag varit så trött att jag knappt kunnat stå på benen. Så istället gick jag och la mig. Hann möta upp dem en stund för lite fika och lek och pyttepyttelite sol!


Dagar med sömnbrist försöker jag öva på detta:

Acceptera - och handla sedan. Vad nuet än innehåller, acceptera det som om du hade valt det. Arbeta alltid med det, inte emot det. Gör det till din vän och allierade, inte till din fiende.


Lördagskväll och hemlagad pizza! Sedan hade vi bil-race (tåget vann) och Philip drömmer om ett hus så att alla i familjen kan ha varsin radiostyrd jeep att köra på hinderbanor med. Jag drömmer om ett hus med öppen spis och vintrar med snö. 

Kommentera

Publiceras ej