Jag är hemskt trött men känner ändå för att få ner några rader om de senaste dagarna. Det har väl blivit ett sorts beroende att rama in veckorna med några ord och lite bilder, vi människor skulle nog kunna knarka allt! 


Älskade mamma och mormor har varit på besök i helgen. Hon har hämtat Alma på dagis, gett mig och Philip egentid och välbehövlig vila samtidigt som vi hunnit med mysiga fikastunder som denna och haft fina samtal. Hon nämnde att "det är första gången nånsin det inte funnits något jag kan hjälpa er att städa", haha! 


Philip och jag åkte till havet och gick en timme på strandpromenaden. Så enkelt det är att få ny energi! Vi funderade först på att shoppa kläder (ok, JAG funderade) eller åka till Erikshjälpen (Philip funderade), men vad glad jag är att vi valde naturen.


Finn ett rätt. Ingen TV!! Äntligen har vi tagit steget. Och saknar den inte alls än så länge. Julkalendern kan jag se på svtplay sen ;) 

I och för sig har vi sett en del Pippi Långstrump på datorn. Almas favorit. Pippi var aldrig min favorit, jag älskade Ronja och Bullerbyn, men nu är jag helt besatt av Pippi! Kan gå så långt som att säga att hon är min största förebild nu! 

- Pippi då! Fina damer pillar inte i näsan sådär!
- Nähä? Hur pillar fina damer i näsan då?

Jag tror att jag har en instängd Pippi i mig, som vill komma ut men inte vågar. 

- Vilket fint väder vi har.
- Ja vi ska vara glada att vi har något väder alls!

Saker som Pippi säger rakt ut tänker jag inom mig samtidigt som jag artigt och väluppfostrat kallpratar enligt gällande sociala koder. Snart händer det... 😉

Kommentera

Publiceras ej