Fredagkväll, Philip jobbar, Alma somnade för fem minuter sedan! I veckan som gått har jag 
- varit på mitt första utvecklingssamtal (eller Almas alltså)
- haft kvalitetstid med Philip
- legat sömnlös om nätterna av nån anledning
- sagt konstiga saker på jobbet pga sömnbrist
- handlat alla julklapparna (totalt 125kr på second hand)
- blivit med armband
- blivit erbjuden jobb
- tackat nej till jobb

Det där sista får mig att slita mitt hår! Kort förklarat: innan Alma kunde jag bara tänka mig att jobba med något väldigt intressant och utvecklande (för mig intressant och utvecklande). Nu känner jag att ett jobb i kassan på Ica hade varit rätt skönt. Jag vill hitta ett jobb som gör det möjligt att prioritera familjelivet.


Familjebehandling är det mest utvecklande och spännande jag har jobbat med, men samtidigt otroligt tungt och energikrävande. Det får bli sen när småbarnsåren är över.



Att laga mat är nog min terapi efter en jobbdag med känslomässigt krävande samtal. Bra nyttig god från grunden lagad mat är något jag vill ha tid och ork till.


Sen var det armbandet... Med en av ungdomarna på jobbet ska vi arbeta för bättre sömn- och aktivitetsvanor, därför kommer jag att i en månad testa en app/armband som mäter just det. Blir spännande att se hur mycket/lite jag egentligen sover och rör mig! To be continued... 

Kommentera

Publiceras ej