Här kommer lite uppdatering från en fin helg. Men eftersom det senaste jag skrev handlade om favoritstunder så vill jag bara nyansera bloggen med att skriva att däremellan kom det tråkstund. Skitdagar helt enkelt! Fast precis som fastan i sången "nu är det jul igen" (bara nån vecka till affärerna börjar julpynta nu..) så behöver det komma skitdagar emellan som gör de fina dagarna ännu finare.



Nu är köksgolvet målat! Vi lärde oss att 1. Det såklart tar längre tid än man tror, mest på grund av att... 2. Man inte behöver kunna någonting alls om penslar för att få jobb i färgaffär.


Jag och Alma plockar en kasse äpplen varje dag nu. Men vad ska jag göra med alla äpplen!? Idag experimenterade jag fram ett recept på en nyttig äppelkaka. Den blev SÅ GOD!! Det är kul att samla på mig fler kakrecept som passar Alma, raw-bollarna börjar bli tjatiga :)

Hade visst inte tagit fler bilder i helgen!

2 kommentarer

Anonym

29 Sep 2015 20:06

Jag gillar oxå kaka mmm jag vill äta nyttig kaka. Äpplen faller från träden, får värme från ugnen och smakar gott i gomen :) kram kram

Elinor

04 Oct 2015 12:23

Koka mos av dem och ha på morgongröten, gärna med ingefära i, mums för stora och små. Och sen skänk lite till en arm familj utan trädgård ;-)

Kommentera

Publiceras ej