...vad skulle jag ägna mina dagar åt då? Det är något jag har funderat över de senaste dagarna, eller kanske månaderna. Men det är så svårt att komma på av nån anledning. Har jag dålig fantasi? Eller dålig självkännedom? Är jag för fast i vardagslunket för att kunna tänka utanför boxen? 


Men okej här kommer lite alternativ. Om pengar inte fanns skulle jag; yoga, skriva, läsa, dansa, baka, laga mat, fiska, vandra, resa, odla, skörda, bada och fika. En salig blandning. Men mest skulle jag vilja hjälpa. Hjälpa barn, ungdomar och familjer. Och det kanske är just därför jag inte kommer på något klockrent alternativ. Eftersom jag redan gör det jag vill göra! Jag önskar bara att det inte var ett jobb... Jobb = chefer, löner, pendling, arbetstider, regler och ramar, dokumentationskrav med mera.


Barn lever utan vetskap om att pengar finns. De hoppar i vattenpölar. De LEVER verkligen! Se länken för förklaring på mina funderingar: http://zenpencils.com/comic/98-alan-watts-what-if-money-was-no-object/

Kommentera

Publiceras ej