Lägenheten såld - check!

Jobb fixat - check!

Flyttbil bokad - check!

Nu händer det på riktigt. Äntligen är "gråzon-livet" över. Jag har ett helt fantastiskt liv just nu och trivs egentligen i både Lund och lägenheten, men samtidigt har det varit lite jobbigt att befinna sig lite mittemellan två liv. Nu känns det mer som att vi faktiskt är på väg till nånting. Och lättnaden att ha stora ångestgrejer som lägenhetsförsäljning och jobbsökning bakom sig gör att jag njuter mer av dagarna. 


Det finns ork till pannkaksbakning nu, och en kockmössa var nödvändig att införskaffa. Måste bara sluta steka quorn som torkar ut pannan nåt j*vulskt och sabbar pannkakorna.


Och vintern är helt magisk ❄️ sol och snö flera dagar i veckan. Almas nya påhitt är att äta snö, konstant. Vår utmaning är att lära henne vilken snö man kan äta och vilken man INTE kan äta! 


Dagar som idag.., då vi tittade på fåglarna, gick på isen, åt snö, lekte kurragömma i labyrinten, fikade på Rosie's och hade massagekväll (Alma är en naturbegåvning!) ...de dagarna går bara att minnas litegrann med hjälp av bilder i efterhand. Men jag tror att känslan sitter kvar desto mer. Som till exempel det pirr i magen jag fick när vi tog med Alma till den gräsplätt i Stadsparken där Philip och jag hade vår första dejt för sex år sedan.


Mycket har förändrats, men lite wild child finns det kvar i honom när han kör en vinter med håliga gympaskor!

Kommentera

Publiceras ej