2016! Vilket otroligt år det kommer bli. Just nu är det ett oskrivet blad, oskrivnaste av de alla. Tabula rasa. Det är bara att blunda och hoppa. Fast det har jag gjort förut så det ska nog gå bra! Mina två största hopp var först när jag tillät mig själv att förälska mig i Philip, och därefter när jag förvånat fick se ett blått plus träda fram. 


Det som just nu hjälper mig att se framtiden med glädje och lugn (istället för stress och oro) är bland annat det vackra vädret. Sol, snö och kyla. På min lunch på jobbet i veckan hann jag ta en promenad i vacker natur och fylla på med energi.


En annan energipåfyllning skedde när jag och Philip fick en kväll för oss själva för första gången på............ Det var behövligt!! Då insåg jag verkligen hur jag mycket jag har lärt mig att uppskatta det lilla. Som att äta en god middag i tystnad. Eller att gå en kvällspromenad med Philip och hålla handen. Se en halv film. Sticka. Meditera. Yoga. Andas. Och det underbaraste av allt, att sen få vara med min Alma ❤️


Årets första pulkaåkning. 

Jag har inte samma rastlösa själ som jag haft tidigare. Inte samma ständiga längtan efter stora äventyr och nya upplevelser. Min själ har funnit lite ro samtidigt som det sker äventyr varje sekund i vardagen, det gäller bara att bli medveten om dem.



Kommentera

Publiceras ej