...men ett stort steg för vår familj! Vi har nu sålt lägenheten!! Det är svårt att helt fullt ta in det, men känslan av overklighet blandas med en enorm känsla av lättnad. Vi har inte varit oroliga för att inte få den såld (Lund är Lund) utan det jobbiga har nog mer varit allt som behövt fixas och den mentala biten att ha försäljningen framför sig. Nu är det lättare att på riktigt förstå att vi ska flytta! Och lättare att ta tag i allt annat som behöver ordnas.


Vi skrev kontrakt igår med ett väldigt trevligt par (kändes skönt att lämna över till personer som verkade vettiga) men var för griniga på kvällen för att orka fira. Istället firade vi med godefrukost imorse! Nästa lilla grej att ta tag i inför flytten är JOBB. Jag har valt att lyda mamma och systers råd gällande det, mest för att kunna skylla på dem om det blir fel ;) de tyckte att jag nog bara skulle välja något och ha det överstökat. Så får jag byta senare om jag inte känner att det passar ihop med familjelivet. 



Familjelivet går före allt! Det står den här tranan symbol för. Nä jag tyckte bara den var vacker. Och ensam. Och lite tragisk kanske. 


Men att vara ledig en fredag och kunna åka pulka hela familjen på förmiddagen, och sen mata ankor och träffa en fin vän på eftermiddagen... DET symboliserar min tanke om att familjelivet är prio. 

Nu är jag så trött att jag somnar sittandes, och Alma somnade precis låter det som. Så jag måste ändå vara vaken en timme till endast för att ta till vara på ett tillfälle av egentid!

Kommentera

Publiceras ej