Granen står så grön och grann och stadigt (jag har förankrat med tunga kullerstenar som jag slagit in i julpapper). Ute är mörkt och kallt och jag ligger i soffan under filten. Sex nätter före jul (alltså med stort mellanrum mellan sex och nätter). Och eftersom jag drog vinstlotten och la det barn som somnade snabbast ikväll så har jag en bloggstund över! Det får bli lite bildvisning.

(null)

Ett tips på julpynt är gammeldagsa mobiltelefoner. Bättre användning än så har jag tyvärr inte haft av den. Idén var god (en snäll förstående klapp på min axel) men i praktiken gjorde förnuftet för mycket motstånd. Jag har byggt upp för mycket bekvämligheter i iphonen. Utan den har jag ingen koll på när pms-monstret förväntas dyka upp. Eller vad mitt saldo på matkontot är. Utan den har jag ingen som påminner mig när jag ska byta linser, ställa ut soptunnan inför hämtning eller att jag inte får glömma d-droppaminerna (Almas ord). Och, hemska tanke, utan iphonen inga mms på min underbara systerdotter!

(null)

Som kompromiss har jag valt att ha telefonen på ett "fast" ställe om dagarna. Enda gången jag flyttar på den är när jag lämnar huset. Ja, och nu uppenbarligen hehe. 

Mer att berätta? Statusen är trött som vanligt, efter en helg då Philip jobbat sammanlagt 38 timmar.. på EN helg. Nu startar vi en ny vecka med nya spännande vardagsutmaningar och vi inleder med att vara förkylda, alla fyra. Eftersom det ibland är skönt att jämföra så vill jag intala mig att även di kongliga småbarnsföräldrarna har det kämpigt ibland. Eller misstolkar jag uttråkade miner för trötta?

(null)


Julen, Almas hembakta pepparkakor, hennes roliga och tokiga förklaringar på allt, Smillas gulliga framsteg och envishet och vetskapen om att det är mindre än tre veckor tills jag och Philip har en hotellnatt inbokad BARA VI TVÅ - det får mig att orka :)

(null)



Kommentera

Publiceras ej