I år kan jag omöjligt hålla med Ledin, för min sommar känns allt annat än kort! Det känns som att jag haft en helt fantastisk sommar med sol, bad och utflykter... och då är det ändå bara 4 juni idag! Alltså tre (officiella) sommarmånader kvar. Nu är det inget jag kommer sätta i system, det här med att bli arbetslös i maj, men jag kan nog tänka mig att ta ut lite semester i just maj månad kommande år. Det är ju då allt blommar så vackert. 


Och man kan ta cykeln ut på landet för att fika i ett hav av smörblommor. Tio minuters ansträngning på cykel för att komma undan folk och trafik och endast ha ett par kor som glor. Just så nära naturen som vi drömt om. 


Vi har även tjuvstartat med sill och potatis och en daglig dos av jordgubbar.  Slitit i mormors trädgård för att sedan åka till Storsjön och svalka oss och åkt på utflykt med mostrar och morbröder. 


Utflykten var Philips 29-års present. Underbar dag! Så 30-års presenten borde bli magisk hehe. Alma försökte lära sig kasta macka.


Sommar sommar sommar helt enkelt. Det är dessutom lite lättare att njuta nu när jag har ett jobb att gå till i augusti, ett jobb som skolkurator. Fantastiska dagar men såklart blandas de med frustrerande irriterande dagar då vi tröttnar på att inte ha eget boende (dvs drömhuset..) och panikbudar på ett hus som kostar alldeles för mycket och därefter firar att vi inte vann det. Så bortskämd jag känner mig med dessa "bekymmer" men ska det va så svårt att hitta ett billigt hus i stil med prototypen nedan?


Men tacksamheten över det jag har vinner alla gånger över längtan efter det jag inte har. Jag har redan allt jag behöver.

1 kommentarer

Elinor

24 Jun 2016 08:50

Grattis till jobbet :-) Är det ferietjänst? *drömmen* jag gick på semester igår och ska också byta jobb i augusti. Kram

Kommentera

Publiceras ej