Om att veta varför jag gör de val jag gör. Vilka motiv som ligger bakom. Vilka känslor. 


Om det skulle jag vilja skriva. 

För ibland blir jag alldeles snurrig. Snurrig av jämförelsenoja, avundsjuka, prestationsångest, och av tusentals nya intryck ifrån omvärlden varje dag. Och faktiskt snurrig av självhat... är förvånad över att jag vågar erkänna det för mig själv. 

Alltså, om jag kan reda lite mer i orsaken bakom de val jag gör så kanske jag kan bli snällare mot mig själv. Då kan jag också bli peppad när jag märker att jag lyssnar (mest) på min inre röst. Och våga fortsätta med det. 

Just nu väljer jag:

- Min nya färgglada höstjacka! För att färg är så mycket roligare. Familjen Storm/Hjalmar syns numera på ännu längre avstånd när vi gör stan med vår retrovagn!

Gjord i Billinge, av återvunnet tyg. Vintageunderblodboken.se

- "Fuskkakel istället för riktig. Pga fuktsäkrare, lättare att rengöra och billigare förstås. Enda fördelen med kakel är: finns ingen. Men ändå ligger jämförelsenojan och fräter i mig. Så för prisskillnaden tänkte bi köpa en elcykel, då blir valet lättare. 

- Bröllop! Någon gång i framtiden alltså, måste få lite ordning på sömnen först ;) Detta val är speciellt, eftersom jag trott att jag valt bort det för att det känts "påtvingat" (av normen) men nu insett att det är något jag vill. Trots att det är normen.

Min systers bröllop inspirerade.

Nu vaknade bebis och storasyster har pysslat färdigt. Och jag har turen att få följa deras liv! 

Kommentera

Publiceras ej