Det är inte länge jag lyckas hålla gnistan vid liv när det kommer till bloggen, eller någon social media för den delen. Till en början känns det roligt och på ett sätt kreativt. Sen går det snabbt till att kännas som en börda. Något som stressar upp mig. Både jag och Philip är hemskt stresskänsliga sen vi brände oss, men vi är även hemskt duktiga på att lägga energin rätt idag jämfört med tidigare. Och när livet är så pass maxat som det är nu så blir internet en energitjuv.

(null)
Ute och natur fyller på energin.

Jag skriver internet (dels för att det får mig att låta som en tant haha) för att det innefattar ALLT och eftersom jag ibland inte ens fixar att ha tillgång till allt det som interner ger. När det finns i telefonen så blir tillgången till Google, FB, instagram, bloggar, poddar, med mera, alldeles för nära och det funkar inte alltid. För mig. Eftersom jag har en alldeles för överaktiv hjärna som suger åt sig all info och bestämmer sig för att ha den infon konstant snurrande i tankarna. Går inte stänga av! Till tankarna kopplas känslor och plötsligt kan jag gå runt och känna en miljon olika känslor över saker som inte är ett dugg relevanta. 
Just nu.
I min vardag.
Det är liksom tillräckligt med känsloliv ändå med två små och deras behov. Tillräckligt med tankar kring vad ska barnen ha för vinterkläder i år? Skulle jag eller Philip boka besiktning? Får inte glömma att min svåger fyller år snart, fan jag glömde min kompis födelsedag förra veckan, är det dags att byta till storlek 5 på Smillas blöjor? Undra vad det är som låter i köket.. ÄGGEN! Kokta i cirka 30 minuter nu. De kanske går att äta, vi har ju ingen annan mat hemma.

Ja. Lite tankeexempel bara :)

Fast det med äggen har hänt en himla massa gånger. Vi har ju en äggklocka kom jag på nu.

Barnen både tar och ger energi. Men framförallt är det dem jag vill lägga min energi på.

Sååå vi får se om jag skriver nåt mer efter detta inlägg. Här kommer ett avslöjande; en Nokia 3310 är på väg på posten för att landa i min hand på prov. För att testa en månad. Inte utan internet. Den dagen vi varken har teve ELLER internet får våra nära och kära gärna knacka på med en intervention ;) 

Men testa att slippa blanda telefon och Internet. Kolla dator när jag vill. Ta emot samtal och sms fritt från annat. Vi får se. Fight the power, stick IT to the man. (Philips skämt sen vi såg Viggo mortensons film the Captain).

Energibollar på thimons i sällskap av min fina Alma. Lätt att gissa om det tar eller ger energi!

Kommentera

Publiceras ej