Det blev lite trista bilder i senaste inlägget. Vilket ju var meningen. Så nu blir det istället lite vackra Eksjöbilder från min och Smillas mysiga lunchdejt (med varann).

Lunch på vaxblekaregården. Alltid god mat. Först kändes det lite pirrigt att äta där själv med en bebis. Lite som att gå på konsert själv. Det var lite mer förekommande i Lund men här i Eksjö har jag nog inte sett någon "ensam" förälder på lunch. 

Otroligt vackra innergårdar här i Eksjö.
Den vackra vagnen gör sig bra i miljön.

Sedan gick vi för att hämta Alma på förskolan Kullalyckan. Ett stort vackert rött hus uppe på en kulle med utsikt över regementet. Från början var det en militärbostad. Kristallkronan från förr hänger kvar!

I bakgrunden kan man höra the birds of peace, som Philip kallar det. Kulsprutor och bomber.

Det är lyx att ha 5 minuter till förskolan från huset. Det är lyx att ha hus. Och när någonting känns motigt försöker jag och Philip påminna oss själva om vårt lyxiga liv. Som jag tyvärr lätt tar för givet för att jag är född i Sverige. 


Vackra Eksjö som sagt!

Kommentera

Publiceras ej