Jag har en himla massa bilder från senaste veckan och tänkte bildbomba lite. Det där armbandet jag skrev om sist visade att jag lever ett typiskt småbarnsmamma-liv, min aktivitetsnivå låg på 100% (mina kollegor hade runt 50-60%) och min sömn låg under 50% av fullgod sömn (kollegorna var uppe på 90%). Jag orkade tyvärr bara ha armbandet på mig i två dygn, eftersom den bara visade en verklighet jag redan känner till så blev det mer stressande än hjälpande att ha den på.

Här kommer i alla fall lite bilder på vad man kan hinna med trots lite sömn och tack vare full aktivitet!


Snöööööö!!! Jag blir alldeles (för mycket) lycklig och lyrisk när första snön kommer. Försökte smitta av den känslan på Alma och lyckades halvvägs. Hon pratar fortfarande om "snögubben som försvann" i alla fall (grannarnas snögubbe som jag låtsade att vi hade gjort). 


Har gjort min första sockerfria blåbärssylt som var fånigt enkel och galet god. Jag sa till Philip att "Den håller bara en vecka i kylen" och två dagar senare var den slut.


Under arbetstid har jag fått studera De sju dödssynderna på nära håll på Dunkers kulturhus. Kan ni gissa denna?


Måste även stolt lägga upp bilden på det konstverk vi själva fick skapa. Den här slappa katten fick symbolisera dödssynden Lättja. Vi döpte verket till "solsemester i Grekland" då vi (som de socionomer vi är) ville lägga till ett politiskt budskap 😉


Igår hade vi en oplanerad heldag tillsammans alla tre, första på länge! Då åkte vi till badhuset och plaskade i bebispool och bubblade i bubbelpool. Resten av dagen gick åt till kalasbak. Blev en chokladtårta och dessa jordnötskakor. Om en timma börjar Almas födelsedagskalas.

Imorgon fyller hon 2!!! ❤️

Kommentera

Publiceras ej