Det går hit, det går dit. Det går runt en liten bit. 
Livet alltså. 
Eller kanske tanken. Tanken är verkligen en evighetsmaskin, en aldrig sinande källa till funderingar och spekuleringar. Livet är en evig källa till känslor av tillfredställelse och otillfredsställelse. Samsara. Hjulet som aldrig slutar snurra. Den startar på ett kick, det är en makalös manick!


Idag har livet varit fullkomlig tillfredsställelse. Sol, sjö, skog, bad, båt, värme, familj. Och lugn. Småland mitt i prick och just vad vi har sett fram emot. Någon ville flytta upp redan i höstas, men någon annan tyckte att det var smartare att flytta upp till våren eftersom denne någon annan förutsåg att det skulle bli tufft även efter flytten och att det då skulle hjälpa att solen började titta fram. Någon annan hade rätt, och anledningen till att jag inte skriver ut några namn är förstås eftersom det inte var jag som hade rätt ;)


Det har som sagt varit väldigt tufft också den senaste tiden. Inget hus i sikte och vi behöver hitta ett hem snart där vi kan landa. Samtidigt har jag jobbat en månad och märkt att jag inte fixar ett sådant jobb just nu (plus att det blir för lång pendling när vi flyttar till Eksjö) så jag sa upp mig och är arbets(lös)sökande från och med imorgon. Sammanfattning: inget jobb och inget boende. Ingen inkomst och inget lånelöfte. Det vill säga stor orosklump i magen. Men jag vill tro att vi gör rätt! Våra val grundar sig mer på känsla än på tanke just nu och så vill vi försöka leva. Som dårfinkar. Fast alltid med överlevnadsinstinkten påkopplad, så att det alltid finns mat på bordet förstås 


Men enligt John Bowlby så överlever inte barn som får mat men ingen närhet. 

Jag är otroligt tacksam för de val vi gör tillsammans, för våra älskade familjer som stöttar och för denna otroligt underbara dag! Bilden nedan får mig osökt att tänka på låten "staten och kapitalet" haha :)


Svärmor och svärson.

Kommentera

Publiceras ej