Veckorna går extremt snabbt nu. Men så är det nog för alla inför jul. Helgerna är uppbokade, lägenheten är ute till försäljning (på bjurfors interna register i alla fall) och hela förra helgen gick åt till historiens värsta vinterkräksjuka! Familjen Hjalmar/Storms historia alltså ;) 


Det yttepytte lilla positiva med den helgen var att jag för första gången nånsin lärde mig gilla nyponsoppa. På dag tre orkade vi oss ut i solen en kort stund och tog då såklart med oss varm nyponsoppa! 


Att gå på stan i december och julhandel är inte min favorit men vi tog en kort runda i veckan så Alma fick se all julbelysning. Renen har stått pall två stormar hittills!


Det är en häftig känsla att se Alma leka med samma tomtar som jag lekte med som barn i köksfönstret på Parkgatan. Jag älskade julen och vill på nåt sätt återskapa barndomsjularna, men samtidigt måste vi hitta våra egna traditioner och lägga ribban där den är rimlig för oss. Så vi kan finna julefrid (vad det nu betyder?!). Ordet frid är inte så flitigt använt nuförtiden, men det är det enda ord som verkligen beskriver det jag strävar efter att känna. "I fred med sig själv" kanske det betyder.


Det är inte min tro eller fasta övertygelse, utan mina egna upplevelser, som får mig att söka frid genom meditationen. Nu menar jag inte julefrid förstås, utan den varaktiga friden. Lyckan och närvaron!

Kommentera

Publiceras ej