I helgen var jag och Alma i Småland hos min älskade familj för att fylla på med energi. Jag är väldigt tacksam att jag har dem och att vi står så nära varandra. 


Först ut på fredagen träffade vi pappa och han lagade underbart goda citronbollar i saffranssås! Sedan kunde jag ta en tupplur när Alma, morfar och moster kollade barnprogram. 



Sedan gick vi för att leka i Stadsparken och där blev det ett kärt (och helvilt!) återseende två vänner emellan. Både Liva och Alma tycker att det är jobbigt att bo så långt ifrån varann. 



Hemma hos mormor finns det mycket roligt att leka med, men inget är så roligt som att trakassera katten! På lördagen hade Alma en heldag med mormor och jag kunde ta en heldag ensam med mina systrar för första gången på över ett år. Som jag längtat! 


Gofika hos Maja, lunch på bryggan vid munksjön och sedan promenad på bondberget med underbar utsikt. Jönköping/Huskvarna är vackert! 


Energi har blivit ett intressant fenomen sen Alma kom till (det kanske det var tidigare med, men jag minns inte längre innan-barn-livet!). Den fysiska, psykiska och känslomässiga energin är väldigt sällan i balans och det är otroligt svårt att veta vilken energi jag borde satsa på i stunden. Ibland går jag all in på en av dem och då blir det kaos med de andra. Och om det är svårt att själv veta så är det ännu svårare att förklara för andra vilken energi som behövs fyllas på. Men jag och Philip jobbar på det och blir bättre och bättre! Och tack fina familj som hjälper oss så! Älskar er. 

Kommentera

Publiceras ej