"För vi har pluggat färdigt och skolan den är slut, och sommarlovet börjar om bara nån minut. Den blomstertid nu kommer betyder absolut, att vi har pluggat färdigt och snart så springer vi ut!"

Min favoritlåt på skolavslutningen när jag var liten. Jag älskade den dagen, mycket mer än jag älskade sommarlovet. Syrener som man gav till fröken, alla fina sånger i kyrkan, att man hade ny klänning, förväntningarna, och sedan fikat å presenten hemma i trädgården. Nu längtar jag till Almas skolavslutningar istället. Fast jag vill ändå att tiden dit ska gå lååångsam. Hon är så underbart rolig i just denna åldern! 

Tror jag skriver om skolavslutningar för att det känns lite som att jag gått på sommarlov idag. Tre och en halv månads ledighet!! Ledigt från jobbet alltså. Absolut inte ledigt i den betydelsen att jag kommer kunna ta det lugnt eller vila upp mig. Eller ens hinna göra det jag vill. Det känns skönt att ha den visheten nu haha! 


Sån här fin peppning fick jag på jobbet idag. Jag har verkligen bra jobbarkompisar. Äntligen!



Jag och Alma snokade lite runt hennes blivande dagis idag. Barnen var inte ute vilket var lite synd. Känns konstigt att hon snart ska börja där.


Lite rolig, ska visa Philip den nästa gång han klagar på att jag klipper mig.

Kommentera

Publiceras ej