Philips nya jobb är lika med 5 av 7 jobbkvällar i veckan som är lika med 5 av 7 ensamma kvällar för mig. På tok för många om man älskar någon så mycket att man knappt nöjer sig med att ha varenda kväll ihop. Men det är så just nu. Kanske inte sen. Vi vet vad vi vill prioritera och det är gott nok! 


Mina sällskap dessa kvällar är kex, ost och Skavlan. Jag ska inte klaga, tiden från det att Alma föddes fram till hon började förskolan önskade jag inget hellre än lite ensamma kvällar och ett sovande barn. Tänk att hon somnar tidigt varje kväll nu!!! 



När jag inte orkar stirra på en skärm under mina ensamma kvällar så kokar jag äppelmos, många burkar i frysen nu. Hur gott som helst i gröten, filen, smoothien, eller i bare. Extra gott för att jag skippar sockret, nuförtiden smakar allt godare utan socker. FÖRUTOM CHOKLAD! 



Imorgon har vi en dag tillsammans som familj innan ytterligare en ensam kväll. Då kanske vi gör nåt mysigt i stil med denna stadsparksutflykt vi gjorde förra helgen. Stadsparken är ytterligare något jag kommer sakna från Lund. 

Godnatt!

1 kommentarer

Anonym

10 Oct 2015 22:17

Ha! När det kommer till stadspark har Lund inget att komma med jämfört med Jönköping ;) I bare förresten, vilket underbart ord ;) <3

Kommentera

Publiceras ej