En liten uppdatering från oss, nu var det länge sen sist jag skrev. Skönt, det betyder att jag lämnat telefonen ifred och verkligen slappnat av! Vi har inte varit sysslolösa men stressen kring alla krav och måsten har minskat och att ta dagen som den kommer har hjälpt. Plus att trädgårdsarbete visat sig vara den bästa terapin! (Särskilt när trädgården är på "lån" och vi bara behöver hjälpa till med det vi vill hehe). 


Påsk firades i Skåne hos svärföräldrarna och Philip passade på att sätta sin prägel på de gator i hjärup som han lekte på som liten. Så hur var det då att återse Lund och Skåne? Första känslan var stooor saknad, Lund är ju hemma, kändes det som... Känslan efter det kom direkt efter och höll i sig resten av helgen. Att jag älskar Lund och Skåne men är mer än redo för att bo någon annanstans. Det känns som det bästa av två världar att få bo i skogarnas Småland men att få ha vackra Skåne som givet semesterställe! Och att få bli härligt bortskämda av svärföräldrarna ;)



Efter påsk passade vi på att göra utflykter runt Jönköping, så vackert med utsikt över Vättern. Ungefär denna utsikt har jag från mitt nya jobb! Där jag för övrigt jobbat två tisdagar och känner att jag kommer trivas. Fördelen med att prova-på-jobba ett par dagar under ledighet är att jag tar till vara på ledigheten mer och ser till att hitta på saker. Bland annat har vi varit på badhus.


Alma är en fisk i vattnet (inte en kanin som jag var!). Vi har även hunnit laga mycket ny och rolig mat och i påskpresent fick jag en... grönsaks-spaghetti-strimlare? Vet inte namnet!


Imorgon ska vi åka på första husvisningen. Tyvärr känner jag mer stress än glädje inför husletandet. Andas och förlita dig på lagen om att allt löser sig Evelina! 

Till sist vill jag bara berätta att alla ni underbara människor vi älskar och har flyttat ifrån är enormt saknade! Jag tänker på er dagligen men försöker även tänka att vi har er kvar och att vi ses många fler gånger!! 

Här är min nya meditationsplata:



Kommentera

Publiceras ej